Försök att lära dig av dina medarbetare eftersom de kommer att ha den erfarenhet och kunskap som du kanske saknar. Lyssna på dina överordnade eftersom dessa människor redan sitter på positioner du själv försöker komma fram till. Här kan du lära dig massor. Ju mer du lyssnar och frågar desto mer lär du dig.
Se till att bygga ett bra kontaktnät eftersom det är där du kommer att ta reda på mest information kring vad som händer i din bransch. Du kommer att upptäcka fler möjligheter genom att ha en god kunskap om de människor som är anställda i samma företag. När du byggt upp ett bra nätverk, se till att hålla kontakten och var som sagt inte rädd för att ställa frågor.
Var redo att utvecklas i din karriär så fort en möjlighet kommer. Visa att du är tillräckligt bra att ta nästa steg även om du själv känner att du inte är där riktigt än. Tänk att det alltid är bättre och jobba lite extra för att uppfylla de förväntningar som ställs på dig. Att tacka nej gör det svårare att klättra uppåt nästa gång