En tung arbetsbörda kan leda till att du känner dig utbränd och stressad. Det finns tips för att minska stressen och lära sig hantera en hög arbetsbelastning.
Se först till att minimera saker som kan distrahera dig. Att arbeta på en rörig plats är inte bara störande utan du får svårt att hitta papper och andra saker du behöver för att slutföra dina uppgifter. Ägna några minuter om dagen åt att städa din arbetsplats så att du känner att du har koll på var allting ligger.
Bli bättre på att planera. Om du har massor att göra, dela upp arbetet och bestäm vad du ska hinna klart med varje dag. Sätt upp en plan och ett schema så att det blir mer strukturerat. Be om hjälp från kollegor om du känner att det blir för mycket. Ställer du upp för de andra på jobbet och är trevlig är det stor chans att folk vill göra detsamma för dig.
Se till att prioritera och att göra det viktigaste först. Lär dig hantera det mest relevanta, inte bara för ordningens skull utan för att minska stressen. Du kommer att må mycket bättre när du känner att du verkligen gör det viktigaste först.